Selamat Datang...

As'salammualaikum saya Faizul owner kepada blog berkonsepkan mistik, alam ghaib, dan berbagai unsolve misteri,tujuan blog ini dibuat , hanya untuk berkongsi dengan orang ramai , tentang kewujudan makhluk yang tidak dapat di lihat dengan mata kasar mahupun merasakan secara nyata, kerana mereka adalah makluk halus, mereka juga adalah hamba Allah yang juga seperti kita menumpang bumi ciptaan Allah yang indah , saya harap para tetamu yang melawat blog saya , terhibur dengan kandungan yang saya paparkan, semua ini hanya sekadar hiburan , tidak ada kena mengena yang hidup dan yang mati , kita sebagai manusia yang mempunya sifat ingin tahu yang sgt mendalam, saya adalah salah seorang yang mempunya minat seperti ini sejak dari kecil lagi , dimana terdapat beberapa koleksi novel mistik, dan alam ghaib dan saya amat berminat untuk mengkaji lebih mendalam tentang alam ghaib , sekali lagi saya ingin mengucapkan Selamat Datang ke Blog saya , jika anda mempunya sebarang pengalaman sila maklumkan kepada saya di facebook saya, sekian terima kasih, As'salammualaikum..

FaceBook : Netz Faizul (Admin)

Friday, January 27, 2012

Misteri Joher Bahru Kemayan City

Assalamualaikum pembuka bicara..

MISTERI JOHOR BAHRU
Apa yang anda tahu tentang misteri?Alam ghaib..Mistik..dan sebagainya..
adakah sekadar hantu??
Alam Mistik ada di mana-mana. Mungkin di sebelah anda, mahupun berada di DALAM anda..
Pada post kali ini, saya bukanlah hendak menerangkan definisi atau maksud alam mistik tersebut. Tapi, saya ingin menceritakan tentang Misteri Johor Bahru...

KEMAYAN CITY
Kemayan City merupakan satu bangunan shopping complex yang terbengkalai semenjak tahun 1998 lagi. Bangunan tersebut di biarkan kosong tak berpenghuni. Ada yang berangapan, walaupun di luar kelihatan tidak berpenghuni..Namun di dalam nya pelbagai hidupan mistik menjadikan tempat tersebut sebagai tempat berteduh mereka..

KISAH 1:
Membeli Belah di Kemayan City
Menjelang festival Mega Sale di Johor Bahru, ramai pengunjung-pengunjung dari Singapura datang ke Malaysia untuk membeli belah. Terdapat juga pengunjung daripada negeri-negeri berhampiran yang menjadikan Johor Bahru sebagai lokasi percutian mereka. Sebahagian besar daripada mereka tidak selalu datang ke Johor dan tidak mengetahui perihal mengenai Kemayan City. Kemayan City terletak di Skudai dan merupakan salah satu laluan menghubungkan Lebuhraya Utara-Selatan dengan Bandaraya Johor Bahru.

Seringkali terdengar rentetan daripada pengunjung-pengunjung tersebut yang mengatakan pernah melihat lembaga di sekitar kawasan itu. Ada juga yang pernah membeli belah disitu. Penglihatan mereka di kaburkan. Bangunan yang dahulunya usang, kini kelihatan sungguh meriah bagaikan pesta membeli belah besar besaran. Oleh sebab itu, mereka tertipu dan pulang dengan membawa ranting kayu, batu dan daun kering sahaja. Kisah ini memang sudah lama menjadi buah mulut orang tempatan kerana ada sahaja yang tampil mengaku diri mereka adalah mangsa kepada lembaga di Kemayan City.

KISAH:2
Pemandu Teksi Diganggu
Berdekatan dengan kawasan Kemayan City terdapat pelbagai pasaraya lain yang menjadi tumpuan masyarakat tempatan mahupun luar membeli belah. Oleh kerana itu, ramai pemandu teksi menjadikan kawasan tersebut sebagai lubuk rezeki mereka. Dalam kesedapan mencari rezeki, ada sahaja pemandu teksi yang di ganggu. Mereka mendapat pelanggan yang tidak memberitahu kemana destinasinya. Pelanggan tersebut sekadar menunjukkan arah. Apabila sudah sampai di Kemayan City, pelanggan tersebut meminta pemandu teksi tersebut untuk menurunkan dia di sana. Secara tiba-tiba, pelanggan tersebut hilang dan bertaburan daun-daun kering di atas kerusi sebagai bayaran.


Diambil Dari Sumber Asal : [ KLIK ]

No comments:

Post a Comment